Det Danske hjørne

• hej her i hyggekrogen

ref til det nye Viasat kort har jeg selv påbegyndt project med Raspberry Pi3 som gerne må være kørebart når de gamle Viasat Card er døde

men det positive er så

har testet de nye Viasat Card på Optimuss 3in1 med MgCamd emu install.

det er gået helt ok at læse kort samt se progg og få opdatering af EMM

men det er jo ikke lige den type modtager jeg helst vil se tv på i hjemmet

derfor project Raspberry Pi3

• Jamen det da ikke så tosset men kan du open for Viasat hd ?

• jeg har ikke givet den optimale muligheder blot tilsluttet optimuss 3in1 installeret firmware vers. 1.4.81

derefter checket med det nye viacard som den korrekt fandt : VideoGuard aktiverede ca message: on satte MSG Timeout 2

gik i NDS CA Main menu loggede ind på General Card information

udlæst:

Card ISSUER: VTSV

Card Serial Nr: xxxxxxxxxx alle 10 ok. :-)

Card CAID: 0940

IRD Nr: -xxxxxxxxx

derefter exit til næste menu = Available entitlements nu blev det spændende :-)

jo da success 05 SUB: 0017 valid until 08.01.2018 osv for alle til 14 Sub

mit problem er så at jeg her har valgt at benytte mere tid til mit raspberry Pi3 project end tid på optimusse

men det ser ud til at være den lette vej

• Det var sku da utrolige men vi håber da vil komme noget til oscam snart køre med vu+ 4 k

• hej der e vel ingen problemer uanset om det skulle være newcs eller endnu bedre med nyeste mgcamd

de burde vel kunne benyttes uanset det skjulte i HD

jeg selv tror bare det vil blive en lettere genvej gennem raspberry mulighederne både i netteovægt samt den tid der måske ville kunne optimeres bedre

• Hej tja det skulle man da tror men der er store problemer med at få Viasat hd til vores Vu+ box

• God Jul @lle :hello

• Glædelig jul fa Denmark 🎄🎄🎄