Ingen bild med originalbox 093e

There are 8 replies in this Thread which was already clicked 1,497 times. The last Post () by seagen.

  • Efter att viasat slutade att fungera med min vu solo2 och oscam så har jag nu fått tag i en samsung dsb-h670N hd originalbox från viasat. Har pairat om boxen med kortet men det är fortfarande svart i rutan. Enligt oscam entitlements så borde allt fungera. Mitt abonnemang är ett viasat guld paket. Är det abonnemanget som är problemet då det inte "borde" vara några hd sändningar på kortet då jag alltid nöjt mig med sd och inte velat betala extra för hd kanalerna tidigare. Men nu fungerar väl bara hd kanalerna?

    • Official Post

    Logga in på dina sidor hos viasat.se och skicka ut ny uppdatering till kortet så ska det fungera igen

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • Tack för svar, men gjort det två gånger. Efter första gången hade en bild frusit, så det tyder på att det borde fungerat, men inte mera.

    • Official Post

    093E kortet har ju några HD Kanaler som SVT så ska inte vara där problemet ligger. Den Samsung boxen har du fått registrerat den hos Viasat tillsammans med ditt kort?

  • Jo, boxen är registrerad via "min mottagare" och den är som min huvudbox (och enda box). Det är inte samma box som en gång kom med kortet, men det kan ju inte spela någon roll då den ska klara hd, men är inte den "senaste".


    Men det var väl inte meningen att alla kanaler skulle klippas i februari? "Bas" kanalerna skulle ju klippas först senare om jag förstod saken rätt enligt hemsidan, men här sade/säger vu:n att alla kanaler är HD.

    • Official Post

    Helt rätt alla sd kanalaler ska fungera fint oavsett. Då är det 2 saker som kan spöka för dej.


    1. Regsitreringen av Boxen har inte gått som den ska. Kontakta Viasat och bekräfta att den er OK


    2. Boxid i oscam är inte rätt eller uppdaterat till nytt efter bytet.


    Har du alla kanaler och fungerar dom på din Viasat box dvs Samsungen?

  • Det är just på samsungen som det inte fungerar (inte på vun heller men det är mera förståeligt), där det inte alls borde vara nåt problem. Just detta är orsaken att man hatar dessa "original" boxar. Bara problem och tröga så in i...


    Nå det kommer väl mera information kommande vecka senast den 23.3 så får man se hur/om man fortsätter. Har ju tillgång till kanalerna via viaplay i alla fall.

    • Official Post

    Om det inte fungerar på Orginal mottagaren så är det bara att kontakta Viasat så fixar dom det för dej om du inte köpt en mottagare som är

    avregistrerad men det kan Viasat svara på. Du vill aldrig få det att fungera i Oscam för det problemet är fixat.


    På frågan om CI+ Module så vill svaret vara nej fungerar inte.


    Är 2 anledningar för det.


    1. Alla drivrutiner för CI+ är borttagna från Blackhole/OpenBlackhole och liknande Image (Kan fungera i OpenATV) dom har fortfarande CI+ Helper


    2. NDS Modulen till Viasat har senaste softwaren från CI+ och mej vetligen så finns inget hack för dom certifikaten och drivrutinerna


    Conax CI+ ver 1.0 fungerar i BlackHole 3.0.4 och baköver fungerar i OpenBlackHole 4.1.001 men inte senare.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!