Dela CI+ kanaler i hemma/Hjemme nettet

There are 48 replies in this Thread which was already clicked 8,251 times. The last Post () by seagen.

    • Official Post

    I de fleste mottakere kan du i dag ladde ned et plugin som heter "remote channel stream converter plugin"


    Det fantastiske med dette plugin er at du kan dele eller rettere sagt "Streama" dine kanaler i ditt Hjemme/hemma nettverk.

    Du trenger/behöver heller ikke/inte og ha någon/noen parabol koblet/kopplat till mottakern som ska ta i mot kanalerna.


    Du trenger/behöver bare nettverks tilkobling via kabel eller wifi.


    Pluginet laster/ladder ned alle kanaler från dine favoritlistor så inget fikklande med stream filer eller annet krangel.

    Til og med kanaler som du bruker/använder Common Interface typ CI+ fungerer fint denne måten.


    Hvordan/hur gjør vi då?


    1. ladd ned og installer plugin remote channel stream converter plugin från plugin menyen

    (Ligger ofta under kategorien Extension) start om enigma2 på den mottakern som du ska se kanalerna


    2. Nå finner du pluginet i under "Menu-Setup-Tunerconfig" skroll ned til raden det står "remote channel stream converter"


    3. Åpne/Öppna programmet/Pluginet


    4. Tryck nu på "Gul knapp på din Fjärr/Fjernkontroll" og i menyen som kommer opp skriver du in IP adressen til den mottagaren som har alla

    kanaler og ev CI+ modulen, smartkort eller softcams.


    5. Har du en Vu+ trenger/Behöver du ikke gjøre noe mer en og trykke på "Grønn knapp" før og spare.

    Har du en Dreambox så må/måste du också fylla in "Password" på Dreambox er det "dreambox" i små bokstaver.


    6. nå vill du se kanal listorna/Bouquet på mottakern som har alle kanaler. bare tryck på "Ok knappen" før att välja/velge de lister du vill øverføra.

    Husk/Kom ihåg at spare instillinger/Inställningar


    7. Nå er det klart gå ut av programmet/pluginet och starta om Enigma2 så vips har du alle kanaler på din mottakare.



    Har mottakern som du streamer från flere tuner så kan du se alle kanaler på flere mottakere på samme gang.

    Har du den nye typen FCB Tuner med tillhørane utstyr så har du teoretiskt sett 8 tuner som betyr at du kan dele til 7 mottakere i hjemme netteverket.






    Ska få laget en Video Tutorial om det er behov for det.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • det er jo en rigtig god tanke du her har fat i

    mange kan jo netop den vej på en nem og kvalitetsrigtig måde få signalet ført derhen hvor man gerne vil have det

    ;)


    nu mangler vi snart kun at du kan lære at tale dansk og skrive dansk - for så er de gode ideer fra dig langt lettere at læse og forstå

    Edited once, last by granny ().

    • Official Post

    Ja måske jeg lære Danska :) Men nå er ju du god på og lese min "Svorsk" så måske du kan oversette for meg ;)

  • hej ja jeg kunne ikke lige lade den ligge svensk/norsk/dansk har jo altid været drillerier

    men et rigtig godt indlæg du har præsenteret der det er jo den slags som man ofte savner bid på

  • ja vi er jo fågange heldige !

    men næste er vel vi skal se at få fundet sidste lag af skattekisten så vi også får det i den høje kvalitet

    derefter venter der sikkert en indsats når CD om kort tid også opdaterer - al den frihed vi kunne have haft skal forhåbentlig ikke spises op af de 2 selskaber

    ;)

  • den lille mirakelbox som du kalder den kan skam benyttes mange år frem til mere og andre opgaver end bare som mini Workstation

    den er faktisk også på hjemmebane hvis den bliver stillet opgaven med CD

    samt Boxer og nyeste viacess cable opgaver mv

    samt mini local server men det kan jo enklere og flottere klares med din stream converter

  • har i øvrigt fået gang i min Mutant 51 UHD - den er ikke så tosset med rette firmware

    samt den lille nye edision NiNo sød lille enigma 2 receiver med skarpe albuer

    den er lille men særdeles powerfull

    raspberry er også langt fremme som jeg ønsker den

    så man burde vel holde en stille påskeferie

    • Official Post

    Antar du bruker OpenATV i Mutanten


    Kanaldeling med kort og parabole er måske påvei ud. Med bedre og bedre Bredbånd så hvil streaming virke like bra og i grunn brytes ikke noen lover

    da det blir brukt bare lovligt utsyr


    Da må jeg bare ønske deg en god påske min venn hvis du tar ferie :)

  • hej

    ja jeg har set hvor det bærer hen mht. card - carddeling - cardshare og nu seneste oscam share - pga de muligheder som ligger i vores forbedrede wireless teknologier

    men jeg mener stadig det er meget dristigt at tage skridtet fuldtud

    vil fastholde at vores grad af frihed kommer endnu mere under pres, den fulde styring over den rest

    af frit valg for benyttelse af den type modtagelse vi selv ønsker.

    Men det er så min angst for helt at komme i lommerne af de bestemmende.

    ja vi nupper en kort ferie i påsken i England - så vi kan få foråret med hjem

    jeg ønsker også du og familie en rigtig god påske

    :)

  • hej ja jeg glemte jo at kommentere valg af emu i mutant 51 - det blev Blackhole da de havde noget som kunne spare mig for alt bøvl

    jeg har så til gengæld i her i aften haft fornøjelsen af den nye Edision NiNo + en rigtig fin lille " endda meget " lille modtager

    men den kører altså som en porshe der lige er trukket ud af stikkontakten ;)

    Edited once, last by granny ().

    • Official Post

    Sånn ska det hva :) bare set i kontakta og wroom wroom :thumbup:


    SatDream har jeg aldrig testet, trur den finns til Vu+ så får ladde ned og teste i multiboot


    Mutant 5.1 er vel i grunn samme som Vu+Solo2 hvis jeg ikke er helt på villespor nå.


    Har du fått Viasat til og virke på båda mottakerne?

  • hej igen

    ja jeg tror faktisk der er emu også til din VU+

    det var rent tilfældigt jeg faldt over den til Mutant 51 for jeg havde lagt den til vintersøvn indtil der måtte dukke noget op - og det gjorde der

    den virker faktisk ok mutanten

    men jeg mener nu også jeg har set emu til din VU+ UHD hvis jeg husker ret

    men det var jo på openpli muligt det kunne være Blackhole

    jeg har også søgt en del efter

    remote channel stream converter plugin som du jo har promoveret - men har kun fundet noget lignende på firmwaren fra min edision NiNo + prøvede den men den var en ren matchspoiler så den er ude igen :)

    • Official Post

    Trur det vill hvirke fint mot din Mutant mottaker.

    Pluginet finnes i de fleste image under Plugin menyen, Ladd hem plugin, Extension.

    Du trenger bare og installere plugin på den mottakern som skal motta kanalerne.

    Plugin låner sen en tuner på likt måte som opptak. Og har du flere tuner kan du også se på TV samt dele til en klient.

    Hvis du har de nye FCB Tuner kan de dele 4 kanaler hver men en går da bort hvis du også ser på TV.


    Plugin er et Enigma2 basert så skal virke i de allre fleste image

  • hej

    ja den har openpli 6.1 kører meget fint-hurtig lille skyrunner :-)

    og deri ligger der en husmor addons som den du beskrev - bare ikke samme indhold

    men jeg ved der må kunne findes har bare ikke lige fået øje på hvor endnu.

    det ville jo kunne frigøre en af mine optimuss 3in1 fra localserv funktion da vi kun har behov for 3 tv løsninger i hjemmet.;)

    jeg vil helst bore videre med rette løsning af det menglende led vedr. full packet via med alle også HD

    så kan samvittigheden lettere acceptere at der skal nye udfordringer til

    • Official Post

    Borde virke det er samme plugin jeg bruker.


    Men hvis du bare har en tuner på den mottaker som er Localserver så må du sette den i standby da pluginet ikke kan dele tuner.

    Men Mutanten har sikkert 2 tuner så sett opp mot den. Du trenger bare og tilføye ipadressen og eventuellt passord hvis det er det på Mutanten

  • hej - nåda har du allerede påskeferie :-)

    jeg har kun single tuner på mutant men det er intet problem for mig pt.

    jeg ville blot teste mulighederne med din anbefalede løsning den lød meget logisk for mine små behov

    jeg køber ind i mellem en ny for mig type tuner som Mutant eller de nye små edision mini - nano - eller NiNo mest for at holde mig

    ajour på disse småtyper

    :)

    • Official Post

    Skal som sagt virke på single tuner men da må mottakern som deler kanaler stå i standby.


    Har bare for morro skull testet over vpn med onkeln min og det virket også :)

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!